czwartek, 21 lutego 2013

Trening dzień dwudziesty siódmy - modyfikacje + dieta - pijmy wodę

Dziś jestem wyjątkowo wcześnie w domu. Ale czuję się już dość zmęczona tym tygodniem i przede wszystkim tą pogodą - zimową i mroźną... Naprawdę nie mogę doczekać się wiosny i SŁOŃCA! 

Trening zacznę trochę później, bo czeka mnie załatwienie jeszcze kilku spraw, ale postanowiłam trochę mój plan treningowy usprawnić, a dokładniej dodać nowe ćwiczenia na uda i pośladki oraz wprowadzić ćwiczenia na kręgosłup. Ponieważ pracuje przed komputerem nie pozostaje mi nic innego jak wzmacniać i rozciągać kręgosłup w czasie treningów wieczorem. I oczywiście nie garbić się w pracy;)

Nowy plan treningowy wygląda tak:

1) 15 minut rowerek stacjonarny na średnim obciążeniu

2) 8 minute ABS - brzuszki 

3) Pośladki - trening z Mel B:


4) 30 przysiadów z lekko rozstawionymi nogami

5) 20 pompek damskich

6) Ćwiczenia na mięśni ramion z ciężarkiem (3 ćwiczenia, ciężarek ok. 3 kg, po 10 powtórzeń na każdą rękę)
   a) podnoszenie ciężarka do góry, ręka prosta, dłoń z ciężarkiem skierowana do przodu, trzymamy rękę blisko ciała i zginamy ją;
  b) wypychanie ręki z ciężarkiem do góry, zaczynamy od trzymania ręki z ciężarkiem zgiętej na wysokości ramienia i wypychamy ją prostując do góry ponad głowę;
  c) ręka prosta z ciężarkiem wzdłuż tułowia, podnosimy ją prosto w bok na wysokość ramion;

7) Ćwiczenia na kręgosłup - co 2. trening:


8) Stretching - z serii 8 minute

Cały trening powinien trwać ok. 60 minut. Z ćwiczeniami kręgosłupa może trochę dłużej :)

Dieta

Postanowiłam pilnować się z piciem wody. W sensie pić więcej i w miarę regularnie. W poście z ostatniego piątku zamieściłam filmik o tym, czy warto pić wodę. Odpowiedź jest raczej jednoznaczna, jednak nie każdy wie, ile powinien wypijać. A więc:

30 ml na kg masy ciała - osoba, która nie prowadzi aktywnego trybu życia
40 ml na kg masy ciała - osoba aktywna

Ja ćwiczę regularnie, ale pracuję dość mało aktywnie, dlatego przy wadzę ok. 60 kg muszę wypijać dziennie przynajmniej 1,8 L wody. I tego zamierzam się trzymać! ;)

Na dzisiaj to tyle. Życzę udanego treningu i pamiętajcie o wodzie! Pozdrawiam ;)


2 komentarze:

  1. no ja właśnie też muszę bardziej zadbać o wode;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten nowy plan treningowy przyznam że nie widziałem jeszcze nigdzie ćwiczeń na kręgosłup :) No pilnuj pilnuj picia wody bo to bardzo ważne :)

    OdpowiedzUsuń