piątek, 15 lutego 2013

Trening dzień dwudziesty trzeci + metabolizm cz.2 + woda

Witam :) Dzisiaj mam dzień wolny. Wieczorem wyjeżdżam na weekend także trening zaczynam przedpołudniem :) Wczoraj wróciłam późno z pracy i byłam wykończona, także nie ćwiczyłam i może nawet dobrze, bo już w środę czułam zmęczenie w mięśniach i dzień przerwy był im potrzebny.

Dzisiejszy trening będzie taki jak ostatnio. Powiem szczerze, że oprócz efektów na brzuchu widzę też pierwsze wyniki ćwiczeń w okolicach ud i pośladków! I to jest naprawdę super :D Do tego baaardzo motywuje do dalszych działań.

Poniżej zamieszczam listę produktów, które przyspieszają przemianę materii, a na końcu filmik dotyczący roli wody w naszym codziennym życiu. Ale o tym niżej :)

Metabolizm cz.2 - Jakie produkty przyspieszają metabolizm? Oczywiście lista może być dużo dłuższa :)

• Grejpfrut to owoc cytrusowy, zawiera wysoki poziom witaminy C i właściwości, które mogą pomóc w zmniejszeniu poziomu insuliny. Mniejsza ilość insuliny we krwi pomaga zwiększyć metabolizm, co powoduje wzrost w spalaniu kalorii w ciągu dnia. Grejpfruty mogą być spożywane w plasterkach, w formie koktajli lub wyciśnięty świeżo sok.

• Brokuły są bogate w ryboflawine, która powoduje wzrost metabolizmu i zmniejszenie masy ciała. Możesz jeść surowe brokuły w sałatkach, na parze z ryżem, pieczone w daniach z makaronem lub nawet wkomponowane w koktajl owocowy. Jeśli je wymieszamy z innymi owocami\warzywami nie będziemy ich czuć ale będziemy czerpać korzyści dla zdrowia.

• Jabłka są naturalnie bogate w witaminy i błonnik, co może przyczynić się doprzyśpieszenie metabolizmu wypłukując przewód pokarmowy, dzięki czemu składniki odżywcze łatwiej zostaną wchłonięte. Jabłka to uniwersalne owoce, które można jeść na surowo, pieczone, gotowane na parze, wkomponowane koktajl lub wyciśnięte soki.

• Owsianka i wszystko co zawiera napis pełnoziarniste i owies :), zawierają dużą ilość błonnika i przyśpieszają metabolizm również, jak jabłka, wypłukując przewód pokarmowy. Z owsianki można piec chleb, gotować z wodą i jeść na surowo w musli.

• Pikantne, ostre papryki zawierają kapsaicynę, która pozwala zwiększyć metabolizm dzięki uruchomieniu hormonów stresu. Możesz jeść pikantne papryki w salsie i sosy typu tabasco, można też upiec papryki z makaronem lub w zapiekance.
Ostro znaczy zdrowo.

• Suszone owoce: Przede wszystkim morele i śliwki. Zawierają one bardzo dużo błonnika, który przyspiesza trawienie i zapobiega wchłanianiu tłuszczu z pokarmu. Są też źródłem potasu uczestniczącego w spalaniu węglowodanów oraz białek.

• Kapusta: Biała i włoska jest jednym z najbardziej odżywczych, a jednocześnie najmniej kalorycznych warzyw. 3-4 łyżki dostarczają jedynie ok. 30 kcal. Dwa jej składniki - błonnik i chrom - wzmagają przemianę materii. Natomiast wit. C przyspiesza spalanie tłuszczu.

• Ryby i chude mięso: Zawierają białko, które przyspiesza przemianę materii. Dlaczego? Aby je strawić, nasz organizm potrzebuje dużo energii, a co za tym idzie szybciej spala kalorie. W rybach znajdują się także jod oraz kwasy omega-3 wspomagające odchudzanie.

• Oliwa i awokado: Zawierają kwasy omega-3 oraz witaminę B6, które są prawdziwymi dopalaczami przemiany materii. Odpowiadają za prawidłową gospodarkę tłuszczową organizmu i obniżają poziom cholesterolu. Podobne właściwości ma także siemię lniane.

• Kiszone warzywa: Kapusta i ogórki zawierają bakterie kwasu mlekowego, które regulują pracę jelit oraz wspomagają trawienie. Są także bogatym źródłem błonnika oraz wit. C. Sycą na długo, a mają niewiele kalorii: 1 łyżka kapusty to ok. 12 kcal, a mały ogórek kiszony - ok. 6 kcal.

Ryby: optymalna ilość to 150 g filetów z ryby jadanych co 2–3 dni. Ale nie należy przesadzać: jedzenie ogromnych porcji śledzi w oliwie spowoduje przybranie na wadze, mimo że dostarczymy dobroczynnych kwasów omega-3 w wystarczającej ilości.

Do tego zielona herbata :)

Źródło:

www.poradnikzdrowie.pl
www.zaradni.pl
kobieta.interia.pl

I na koniec tak, jak obiecałam filmik o wodzie. O tym czy należy ją pić (a odpowiedź jest raczej oczywista) mówią Kasia i Marta. Bardzo na luzie, konkretnie i dowcipnie. Filmik niedługi, ale zawierający dużo przydatnych informacji. Np. ile wody powinniśmy wypijać dziennie, żeby nasz organizm funkcjonował prawidłowo. Polecam :)


Na dzisiaj to tyle. Idę ćwiczyć. I do usłyszenia mam nadzieję w niedzielę :) Miłego weekendu!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam rybki, mięso, jabłka brokuły, suszone owoce i kiszone warzywa ;d Mmmm <3 Grejpfruty jem czasem ale codziennie rano piję wodę z sokiem z cytryny no i kocham pomarańcze i mandarynki :)

    Owsianka czesto gości u mnie na stole podczas śniadania.

    Super że widzisz efekty. Ja pierwsze zauważyłam w talii i zmniejszyła się moja oponka, gdy siedzę to już tak nie wystaje;d No a potem zaczeły mi się podnosić pośladki xD Cud !

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za komentarz:) Masz rację, ja pierwsze efekty też zauważyłam w talii, na brzuchu. Teraz pośladki i uda zaczynają się poprawiać. Pewnie trochę jeszcze potrwa aż będą dokładnie takie jak chcę, ale ćwiczę dalej! ;) Powodzenia w treningach, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń