niedziela, 6 stycznia 2013

Aerobik w domu - RANKING programów treningowych

Witam w Nowym Roku 2013!!! Wybaczcie, że znowu po przerwie, ale dzisiaj mam pierwszy całkowicie wolny dzień od bardzo dawna i korzystając z wolnego czasu przygotowałam ranking treningów aerobowych, które można z bardzo dobrymi efektami wypróbować w domu :) Nie wszystkie wypróbowałam osobiście, ale o tych, których nie przećwiczyłam, słyszałam od innych osób, dlatego postanowiłam je także tutaj umieścić.

1. Beach Body - Slim In 6

O tej pozycji pisałam już wielokrotnie. Sama ją wypróbowałam i mogę zapewnić, że jest bardzo efektywna. Cały program ćwiczeń podzielony jest na 3 części: Start It Up, Ramp It Up i Burn It Up. Po pierwszych treningach miałam zakwasy i ciężko mi się było ruszać, ale po kilku dniach wszystkie dolegliwości minęły i rzeczywiście czułam się coraz silniejsza, a moje ciało stało się jędrniejsze. 

Trening zawiera dużo ćwiczeń na dolne partie ciała. Także super wpływa na pośladki i uda. Polecam: www.beachbody.com

Zobaczcie:

  

2. Ewa Chodakowska

Tego treningu jeszcze na sobie nie wypróbowałam, ale słyszałam o nim wiele pozytywnych opinii od znajomych osób. Tutaj możecie dowiedzieć się na czym polega program ćwiczeń:


3. Insanity

Trening bardzo intensywny. Wytrzymałam to tempo bardzo krótko. Efekty przynosi podobno niesamowite, rzeczywiście baardzo poprawia kondycję, wytrzymałość, kształtuje sylwetkę. Program ćwiczeń trwa 60 dni i składa się z 14 filmików. Co tydzień trzeba wykonać test na wytrzymałość. Chciałabym się za niego wkrótce zabrać, ale myślę, że dla początkujących i osób, których kondycja jest na razie na dość niskim poziomie jest to program na trudny. 

Tutaj możecie zobaczyć przykładowy trening:


4. Tae Bo

O tym treningu dowiedziałam się stosunkowo niedawno. Ale z tego, co wyczytałam może być bardzo obiecujący. Podobnie jak Insanity jest dość intensywny. 

Opis: "Tae Bo (...) jest od dwóch lat bardzo popularną formą ruchu w fitness klubach w Europie i Ameryce, gdyż wiąże się z większym wydatkiem energetycznym i jest oparty o utylitarne formy ataku i obrony. Zawiera połączenia ruchów typowych dla boxingu i karate, które wplecione są w proste układy kroków."

Źródło: www.aerofit.pl

Przykład: 



 5. Deanne Berry

Kolejna propozycja to Dance Aerobic prowadzony przez Deanne Berry. Nie próbowałam, ale myślę, że może to być ciekawe połączenie aerobiku z tańcem. Poniżej zamieszczam filmik z półgodzinnym aerobikiem. Nie potraktuję tego programu ćwiczeń jako podstawy, ale raczej jako urozmaicenie codziennych treningów :)




6. 8 minute ABS

O tym treningu już także wielokrotnie pisałam i uważam, że jest naprawdę dobry. Po pierwsze ćwiczenia są proste, ale skuteczne, a 8 minut mija bardzo szybko. Każdy filmik odpowiada innym partiom ciała. Mi najbardziej podobają się te z ćwiczeniami na pośladki, stretching i brzuch. 8 minute ABS muszą być jednak wspomagane jakimiś ćwiczeniami cardio np. jazdą na rowerku czy jakimś skocznym aerobikiem.

Ćwiczenia na brzuch - jako przykład:



7. Cindy Crawford

Nieśmiertelna Cindy i jej aerobik :) Ku mojemu zaskoczeniu jej ćwiczenia nadal są bardzo popularne i polecane przez wiele entuzjastek aerobiku. Myślę, że nie muszę się za bardzo rozpisywać o tej propozycji...

Przykładowy filmik (w polskiej wersji):


8. Carmen Electra

Wersja aerobiku połączona z elementami striptizu. Uważam, ze to także super pomysł na urozmaicenie treningów. Zmysłowa strona fitnessu dla osób z poczuciem humoru;)


9. Jillian Michaels

To z kolei 30-dniowy program treningowy, który również zyskał już rzeszę fanek na całym świecie. Sama jeszcze nie próbowałam, ale z tego co udało mi się dowiedzieć, szczególnie na początku daje w kość. Jednak przy regularnych ćwiczeniach, efekty są świetne. Trening składa się z 3 poziomów trudności.

Przykładowy filmik:


10. Bodyworks

Na koniec dorzucam jeszcze stronkę, która również mi się spodobała. Znajdują się na niej różne typy treningów na różne części ciała. Po zalogowaniu można ustalić swój własny program ćwiczeń. Myślę, że taki plan może być dość motywujący i niemonotonny. Codziennie mamy jakieś ćwiczenia do wykonania, które odznaczamy w programie.

Zobaczcie sami: www.bodyworks.pl

To wszystko na dzisiaj. Mam nadzieję, że powyższy ranking będzie dla Was pomocny:) Powodzenia przy wyborze ćwiczeń. Ja zaczynam pierwszy tydzień od mojego ulubionego Slim In 6. Muszę jakoś łagodnie wejść w rytm treningowy. Potem zdecyduję co dalej. Pozdrawiam i trzymam kciuki za wytrwałość! Nowy Rok to zawsze jakiś nowy początek, nowa motywacja i nowe możliwości :)

7 komentarzy:

  1. moim ulubionym jest INSANITY!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Insanity rzeczywiście może przysporzyć początkującym trochę problemów, ale bardzo szybko wzmacnia siłę i ogólną wytrzymałość. Według mnie jak ktoś ma dużo samozaparcia to z pewnością da radę. Przy tych treningach tak bardzo podkręcił mi się metabolizm, że ciągle byłam głodna : P

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj dziewczyny kusicie z tym Insanity :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam insanity dziś dzień 9:]

    OdpowiedzUsuń
  5. Jej, jakie fajne te programy ;) Wypróbuję każdy i sama ocenię

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja myślę, że każdy dobiera treningi pod siebie i tutaj duże znaczenie ma nasz temperament i to czy identyfikujemy się z prowadzącym

    OdpowiedzUsuń