środa, 8 sierpnia 2012

Trzydziesty pierwszy dzień kursu

Wczorajszy trening był idealny! Naprawdę się zmęczyłam, już po samej rozgrzewce byłam cała mokra. Ale dotrwałam do końca i tak trzymać! :)

Ćwiczenia

Dzisiaj trening taki sam, jak wczoraj. Z jedną małą zmianą związaną z hula-hopem. Uznałam wczoraj, że 40 minut kręcenia non stop to trochę za dużo. Postanowiłam więc, że będę kręcić hula-hopem 3 razy dziennie po 20 minut (po 10 na każdą stronę). Rano - podczas treningu głównego i popołudniu oraz wieczorem. Myślę, że tak będzie lepiej. Poza tym oczywiście godzinny rower lub marsz wieczorem.

Do treningu głównego dodałam jeszcze jedną serię pompek damskich (20 powtórzeń). Pierwszą serię robię po ABS-ach na brzuch, a drugą po ABS-ach na pośladki. 

Potrzebuję jeszcze jakiś dodatkowych ćwiczeń na pośladki i wewnętrzną część ud. Znalazłam dziś zakupioną kilka lat temu "agrafkę" (inaczej zwaną "motylkiem"). Poniżej zamieszczam propozycję ćwiczeń jakie można z nią wykonać. Może dzisiaj je wypróbuję i zdecyduję, które warto włączyć do treningu.

Artykuł:


Agrafka jest to przyrząd który możemy kupić w większości sklepów sportowych. Jednak wśród ludzi krąży błędne przekonanie że możemy wykonać tym przyrządem 1 góra 2 ćwiczenia. Jeśli bardziej się zastanowić uda nam się wykonać ćwiczenia na wiele partii mięśniowych.

Ćwiczenia są dostosowane do agrafki z zakrzywionymi końcami. A oto one:

- Przyrząd umieszczamy 1 końcem przy ścianie i siadamy obok aby udem przyciągać do ściany agrafkę.
- Agrafkę umieszczamy między nogami i ściskamy ją.
- Siedząc urządzenie umieszczamy na poziomie kostek  i ściskamy .
- Umieszczając agrafkę 1 końcem na podłodze 2 koniec przyrządu przyciskamy w dół stopą.
- Agrafka 1 stroną przylega do mięśni dwugłowych uda {z tyłu} a drugą stronę przyrządu uginamy za pomocą dolnej części nogi.
- Trzymając agrafkę 1 końcem na poziomie uda w 2 koniec wsadzamy stopę i robimy wyprosty  stopy, napinając łydkę.
- Trzymając przyrząd na poziomie uda w 2 koniec wsadzamy łydkę uginając ją do góry.
- Przyrząd zwrócony w tył chwytamy za plecami i staramy się ściskać.
- Jedna część agrafki opiera się na mięśniach dwugłowych ramienia{bicepsach} a drugą część przyciągamy uginając ramię
- Chwytając w dwie ręce agrafkę zwróconą do góry ponad głową ściskamy ją.


Źródło: www.dolina-zdrowia.pl

Dieta

Nadal trzymam się regularnych godzin posiłków. Do 2-3 posiłków dziennie dodaję otręby. Są bardzo dobrym źródłem błonnika, który wpływa na dobrą przemianę materii, pomaga w trawieniu pokarmów. Pamiętaj też o wodzie i herbatkach (zielona, czerwona, ziołowe). Z dietą to na dzisiaj tyle, niedługo trening. Idę się więc przygotować :) Niedługo czekają nas podsumowania całego kursu i pomiary. Aż się zaczynam stresować...:p

Życzę miłego dnia i do zobaczenia jutro!

2 komentarze:

  1. Ale jesteś dzielna! Gratuluję samozaparcia i wytrwałości! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za wsparcie :) Już prawie koniec kursu, aż sama nie wierzę, że przez ostatnie 5 tygodni się nie poddałam. Zwykle próby zmiany nawyków żywieniowych czy codzienne ćwiczenia nudziły mi się po tygodniu... A tu proszę jaki postęp :)Pozdrawiam serdecznie i także życzę osiągnięcia wszystkim wyznaczonych celów, wytrwałości i samozaparcia :)

    OdpowiedzUsuń