wtorek, 17 lipca 2012

Dziewiąty dzień kursu


Jak Ci poszło wczoraj z treningiem? Mi całkiem nieźle, chociaż musiałam robić przerwy przy brzuszkach, bo nie dawałam rady. Ale myślę, że za kilka dni bez problemu będziemy wykonywać wszystkie ćwiczenia zaplanowane na ten tydzień.

Ćwiczenia

Dzisiaj kontynuujemy trening, który wczoraj opisałam. Myślę, że po tym tygodniu poczujesz i zobaczysz wyraźne efekty. U mnie brzuch już trochę widać (pod względem mięśni). Najgorzej jest z pośladkami, udami i boczkami. Ale te partie ciała najtrudniej wyszczuplić, dlatego uzbrajam się w cierpliwość i ćwiczę dalej.

Dieta

Co do diety, dzisiaj chciałam zwrócić Twoją uwagę na wielkość posiłków. Ja widzę po sobie, że często, jeśli coś mi bardzo smakuje lub jestem strasznie głodna, jem szybko i tyle, ile zdołam zmieścić. Potem czuję się ociężała i zmęczona. Dobrze jest sobie uświadomić, że nasz żołądek nie powinien dostawać ogromnych porcji jedzenia na raz, bo z natury jest mały, a przez obżarstwo, tylko niepotrzebnie go rozciągamy. Poniżej przytaczam cytat ze strony internetowej, właśnie o porcjach, jakie człowiek powinien jeść, żeby jego żołądek był zdrowy i miał prawidłowe rozmiary.

„Żołądek jest workiem mięśniowym, który ma ok. 20-30 cm długości i ok. 12-14 cm szerokości oraz pojemności ok. 1-3 litrów. Wynika z tego, że orientacyjna wielkość żołądka to ok. 2 garście. Oczywiście jego objętość zwiększa się i zmniejsza w trakcie posiłku i trawienia. Jeśli zawsze jadamy umiarkowanej wielkości posiłki, nasz żołądek ma właściwe proporcje. Jeśli jednak jadamy duże porcje i popijamy dużą ilością płynów żołądek rozciąga się i często jest większy niż u przeciętnego człowieka. Ale zmieniając swoje nawyki żywieniowe i - przede wszystkim - wielkość porcji można doprowadzić do ponownego zmniejszenia się objętości żołądka. Jednym z często stosowanych ogólnych zaleceń dietetycznych jest zjadanie porcji nie większych niż objętość obu złączonych dłoni.”

Źródło: www.kuchnia.wp.pl

Myślę, że warto wprowadzić tę wskazówkę w życie, jeśli chcemy być zdrowi i cieszyć się szczupłą sylwetkąJ  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz