niedziela, 8 lipca 2012

Przygotowanie


Dzisiaj, zanim jeszcze przejdziemy do wprowadzania zmian, skupmy się na szczegółowym wypisaniu tego, co konkretnie chcemy w sobie zmienić i jakimi środkami i czasem dysponujemy codziennie, by to osiągnąć.

W moim przypadku wygląda to następująco:
·         Co chcę zmienić w swoim wyglądzie?

- Ujędrnić ciało, zamienić tłuszcz, który wyhodowałam w czasie zimy na mięśnie – chciałabym być silniejsza, mieć lepszą kondycję i zgrabniejszą sylwetkę. Moje największe zmory to: brzuch, „boczki”, uda, pośladki i ramiona.

Aby osiągnąć swój cel niezbędne będą odpowiednie ćwiczenia i dieta.

1.    Ćwiczenia – najważniejsze jest to, żeby perspektywa treningu nie była czymś strasznym, męczącym i stresującym. Z własnego doświadczenia wiem, że trening w domu bez specjalnego sprzętu może być równie skuteczny jak ten w siłowni, nie przejmuj się, że nie masz kasy na siłownię czy drogie przyrządy do ćwiczeń. Ja od dłuższego czasu korzystam z treningów dostępnych w Internecie, a także „sprzętów” które każdy z nas na pewno ma np. roweru.

Na swoje najbliższe treningi mogę przeznaczyć godzinę rano i około 30-45 minut popołudniu/wieczorem, przynajmniej 5 razy w tygodniu.
Na początek żeby przyzwyczaić organizm do wysiłku będę ćwiczyć rano 1. Część z serii Beach Body – Slim In 6 – Start it Up (dostępne do ściągnięcia w sieci na chomiku, widziałam też po części na Youtube, ale nie ma tam chyba pełnej wersji). Popołudniu codziennie zamierzam jeździć na rowerze bądź w miarę intensywnie maszerować.

2.    Dieta – na początek proponuję nie wprowadzać żadnych radykalnych zmian, ale zamiast tego ustalić stałe godziny posiłków. To bardzo ważne żeby organizm wiedział, kiedy może spodziewać się kolejnych porcji energii. Dzięki temu uregulujemy trawienie.

Mój organizm jest ciągle głodny, dlatego jem co 2,5 – 3 godziny. Przy wstawaniu ok. 8 rano i zasypianiu ok. 24 wychodzi mi 6 posiłków. Dzięki jedzeniu regularnie porcje wychodzą stosunkowo małe i nie jestem non-stop głodna.

Polecam artykuły na stronie SFD dotyczące ustalania diety i ogólnie prawidłowego odżywiania – mi się bardzo przydały:

Link: www.sfd.pl

Także podsumowując zaczynamy od lekkich ćwiczeń i ustalenia godzin posiłków, dopasowanych do naszego organizmu i planu dnia.

To tyle na dziś. Jutro zaczynamy. Trzymam kciuki i za Ciebie i za siebie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz